Mitt år, 2008


Året sparkades igång med Baileys i hela ansiktet, höga klackar i snöoväder och en 3 timmars försenad nyårskyss.
.. Jag var nöjd som aldrig förr.  

Den som jag kysste på nyår blev min pojkvän, eller dåvarande. Dem tre första månaderna av året tillbringade jag mest tillsammans med honom. Kär som aldrig förr var jag och miste min oskuld. Jag slutade umgås med en vän som stod mig nära efter ett antal konflikter. Då jag kom närmare Iris. Jag kände mig otillräcklig och fick knivar i ryggen ständigt.

Jag och Iris började umgås mer med Anna och Saga. Vi hade det rent ut sagt skit kul. Då vi lärde känna.. Kim, Philip, Janne, Krippa och Changen. Detta var under slutet av april-maj och början av juni som vi alla umgicks mycket på helgerna.

Året fortsatte och den 5 juni stod jag, Iris, Saga och Anna på Jannes flak när han tog studenten. Sjukt flak. Efter det åkte jag och Iris till Janne och fixade oss. Med highligher i hela ansiktet kände jag mig ready för mer av det goda på hans studentmottagning. Kvällen slutade tidigt för min del då jag ramlade ner från hans mur, ärret har jag fortfarande kvar.

Jag slutade grundskolan och sommarlovet började. Midsommaren firades hemma hos Janne, lite för mycket av det goda fick jag i mig och stod på Barkaby's station och dansade hejvilt med blommor i händerna.

Iris var ensam hemma i början av lovet då vi kom hem när solen kikade fram och fåglarna kvittrade. Iris styrde några mindre fester hos sig. Vi åkte ofta med Janne på äventyr med bilen.

Iris åkte till Valencia och jag låg ute och solade, fikade och njöt av livet. Sedan åkte jag ner till Mallorca där jag drack goda drinkar, dansade hela nätterna långa och fick en flirt som var livräddare, Ikor. Efter två veckor nere i paradiset återvände jag till ytliga Stockholm.

Janne fyllde sweet nineteen och han fick en för stor skjorta och färgglada rosor.

Jag lärde känna Jennie, Iris granne allt mer. Som är en otroligt rolig, vacker tjej. Som har lite beslutsångest med vilket gymnasium hon ville gå men nu valt, frisör.

I slutet av sommaren fick jag en ny flirt som inte varade särskilt länge. Jag tog dessutom bort min vän som jag vart intim med i ett år. Min tandställning.

Med nya krafter började jag gymnasiet på Didaktus Norrmalm. Var ganska skeptisk till en början för jag föredrar större skolor. Efter ett tag började jag trivas och lärde känna nya roliga människor. Therese i min klass och jag kom allt närmare varandra och delar nu på ett barn, eller maskot vid namn Pungis. Ibland är det nyttigt att vara barnslig! Då vi inte ska tala om vår blivande man, Hjärtat.

Hösten började smita in och de röd, gul, bruna löven på träden ramlade mot marken. Jag började satsa mer på skolan i veckorna och gick ut om helgerna. Höstlovet sprang iväg, det blev ett antal maskerader och jag liftade den första gången i mitt liv. Jag lärde känna Iris klasskompis, Frida som är en underbar, vacker tjej som vi börjat umgås mer med.

Under hösten började jag också umgås mer med gamla bekanta/vänner.

Vintern började ta fart och plötsligt var hela Stockholm vitt. Gick på ett antal maskerader till och började tröttna på att klä ut mig. Jullovet började och terminen var slut. Jullovet spenderades mesta del i solariumet och körde rehab inför nyår.


2008 har vart ett bra år, riktigt bra år med blandade känslor. Med ett antal knivar i ryggen vet jag nu vilka som är mina riktiga vänner. Jag har fått lära känna så många nya underbara människor.

Jag har växt något enormt som människa och har nya värderingar om saker och ting. Med andra ord, mognat. Jag vill tacka min familj som har stöttat mig under året och vill främst tacka Iris, att du är du. Jag älskar dig.

Vi hörs nästa år, hoppas att ni får ett lika bra nyår som mig! Undra vem som blir den lyckliga i år som får kyssa mig, det sägs ju att den man kysser är den man kommer dela nästa år med.. Time to shine!

Kisses, Erica.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0